Тема: Формування
духовно-моральної основи щасливої сім′ї через викладання курсу «Сімейні
цінності» для учнів, батьків, учителів.
вчитель правознавства
спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист
Запорізький колегіум «Мала гуманітарна академія»
Запорізької міської ради Запорізької області
директор Павлова Світлана Олегівна
Адреса школи: м.Запоріжжя,
вул. Героїв 93-ї бригади, 13.
тел.: 2249302
email: mga-school@ukr.net
http://mga.in.ua
Провідна
педагогічна ідея досвіду. Сім′я
повинна стати опорою і підтримкою для дитини. Не має нічого кращого ніж
довірливі стосунки між членами родини, підтримка, корисні поради, допомога.
Створити щасливу сім′ю – нелегке завдання, це кропітка праця батьків над собою,
терпіння, мудрість і правильні рішення.
Людина навчається всьому протягом свого життя, засвоює велику купу
знань, але про найголовніше – як прожити щасливе життя не має ні знань, ні
досвіду. Школа є саме той осередок, який сьогодні може і зобовязаний надати
допомогу учням, батькам і вчителям у вирішенні головного питання життя: як
стати щасливим, як створити щасливу сім′ю. Одним з варіантів такої допомоги є викладання
курсу «Сімейні цінності» для учнів, батьків, вчителів.
Обґрунтування
актуальності та перспективності досвіду. Сім′я відіграє в житті людини важливе значення. Саме в
сім′ї починається виховання майбутньої
людини, спілкування та пізнання нею світу. На жаль, не у всіх сім′ях панує
любов і порозуміння. Щороку ми спостерігаємо, що саме в нелегкі періоди життя
дитини (соціалізація в шкільній спільноті, підлітковий вік, вибір майбутньої
професії) батьки починають з′ясовувати стосунки між собою, забуваючи про те, що
саме від психологічного клімату в сім′ї залежить психічне й фізичне здоров′я їх
дитини. Тому одним із завдань
навчального закладу є співпраця та партнерство з батьками, озброєння їх новими
методиками та технологіями у питаннях сімейно-родинного виховання.
Науково-теоретична
база досвіду. Цє нормативно-правові
акти України: Концепція «Нова українська школа», закон України «Про
освіту», закон України «Про загальну середню освіту», Концепція
національно-патріотичного виховання дітей та молоді, Методичні рекомендації
щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах.
В основу досвіду покладено теоретичні
розробки В.О. Сухомлинського, А.С. Макаренко,
соціально-педагогічна робота з батьками досліджувалася психологами: Т. Андрєєв, О. Бодальов, О. Бондарчук, І.
Гребенніков, І. Дубровіна, С. Ковальов. В українській науці та практиці
змістовними є дослідження І.Д. Беха, Є. Бондаревської, О. Вишневського,
О.Сухомлинської, Т.Кравченко, Т.Олексієнко, В. Пустовіт, О.Бойко.
Стисла
анотація досвіду. Як побудувати щасливу
сім′ю, що таке сімейне виховання, сімейні цінності, як зберегти гармонійні
стосунки у шлюбі, як створити простір любові – ці питання є базовими у курсі
«Сімейні цінності», який викладається в колегіумі для учнів, батьків майбутніх
першокласників та вчителів. В досвіді представлені програма роботи з батьками та
вчителями, розробки занять (навчальні презентації, відеоматеріали та матеріали практичних робіт) з використанням
різноманітних форм та методів навчання
та матеріали, які допоможуть як вчителям, класним керівникам так і
батькам.
Заняття з батьками побудовані по дві години і направлені не тільки на
засвоєння теоретичних знань, а й на вирішення різноманітних проблем в сім′ї,
отримання навичок толерантної поведінки, побудови партнерських стосунків між
подружжям, безконфліктне існування у сімейній спільноті.
Результативність
впровадження досвіду. За
результати опитування батьків майбутніх першокласників після курсу занять «Сімейні цінності» 100% опитуваних
відповіли, що вважають доцільним викладання курсу «Сімейні цінності» для
батьків майбутніх першокласників. На питання
«Чи вплинуло вивчення даного курсу на Вас або Ваші сімейні відносини,
яким чином?» відповіді були такі: «більше
стала розуміти свого чоловіка; побачила свої помилки, що зруйнували першу
сім’ю; багато тем обговорюємо всією сім’єю і це дуже зближує; стала більш
терплячою до чоловіка та чуйнішою до дітей».
100% опитуваних батьків стверджували, що хотіли б аби їх діти вивчали
даний курс, бо вважають, що «це об’єднує родину; курс допоможе дітям
усвідомлено створити у майбутньому свою сім’ю; хочуть, щоб їхня дитина мала
правильний погляд на сімейні цінності; такий курс треба викладати в усіх школах
України, щоб діти замислювалися вступаючи до шлюбу».
Репрезентація
досвіду. Досвід був репрезентований:
1. На рівні колегіуму розробки всіх занять були представлені на
семінарах, що проводилися для вчителів школи за планом роботи над проблемною
темою у 2015/2016, 2016/2017н.р.
2. На рівні м. Запоріжжя перші результати досвіду
були представлені у виступі Синьогіної О.В. на І міській науково-практичній
конференції з сімейно-родинного виховання, яка проводилася департаментом освіти
і науки Запорізької міської ради у травні 2016 року. Підсумки першого року
роботи з батьками були підведені під час круглого столу «Мала гуманітарна
академія - акмешкола співдружності дітей і дорослих: досвід і перспективи», де
брали участь педагогічні працівники м. Запоріжжя та міжнародної громадської
організації «Рада сімей України» (травень 2016р.). Досвід та наробки вчителя пропагувалися
Синьогіною О.В. протягом 2016/2017н.р. на навчальних семінарах з курсу «Сімейні
цінності» для вчителів м.Запоріжжя.
3. На рівні України у практичних посібниках:
·
Запорізький колегіум «Мала гуманітарна академія» - акмешкола співдружності
дітей і дорослих: практичн. посіб./ред..колегія: Овдієнко Л.К., Левчишена О.М.,
Синьогіна О.В. –Запоріжжя: Видавництво комунального вищого навчального закладу
«Хортицька національна навчально-реабілітаційна академія» Запорізької обласної
ради, 2017.
·
Запорізький
колегіум «Мала
гуманітарна академія» - акмешкола співдружності дітей і дорослих: практичн.
посіб./ред..колегія: Овдієнко Л.К., Левчишена О.М. та ін. –Частина ІІ. -
Запоріжжя: Видавництво Хортицької
національної академії, 2017.
Посилання
на матеріал http://pravoznavstvo-zp.blogspot.com
Немає коментарів:
Дописати коментар